پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261901
تأخير ۱۵ روزه معلمان براي حضور در کلاس‌هاي درس چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1402/07/13 12:21:18
نمایش : 441
متاسفانه در چهارمحال و بختياري نيز همچون سراسر کشور مشکل کمبود معلم مشهود است و اين موضوع مشکلاتي را ايجاد کرده و نگراني والدين را به دنبال دارد.
به گزارش  پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از «جهانبين نيوز»، دو هفته  از بازگشايي مدارس مي‌گذرد و انتظار مي‌رود معلمان در مدارس مستقر و کلاس‌ها با همان شوري که براي آغاز مدارس شاهد آن بوديم پيش بروند.
 
حضور معلمان در مدارس است که به به کلاس‌هاي درس رسميت و مدارس را سامان مي‌دهد، کلاس بدون درس مانند کشتي بدون ناخدا است و اين کشتي هرگز به مقصد نمي‌رسد.
 
دانش‌آموزي که معلم متخصص ندارد و روزهاي با ارزش آموختن خود را به بطالت مي‌گذراند، هرگز نخواهد توانست آينده‌ساز باشد و اين بدان معنا است که مدرسه رها شده بدون معلم نمي‌تواند آينده‌سازان را پرورش دهد.
 
متاسفانه در چهارمحال و بختياري نيز همچون سراسر کشور مشکل کمبود معلم مشهود است و اين موضوع مشکلاتي را ايجاد کرده و نگراني والدين را به دنبال دارد.
 
آموزش و پرورش بايد کمبود معلم را پيش‌بيني و به وزاتخانه منعکس مي‌کرد
 
احمد راستينه در گفتگو با «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: جلسه‌اي با حضور مديرکل اموزش و پرورش و وزير داشتيم که طي آن مشکلات استان منعکس شد.
 
وي تصريح کرد: وزير دستور کتبي براي جذب نيرو و جبران کسري نيرو در مدارس اين استان اخذ شد.
 
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان با تاکيد بر اينکه پيگير رفع مشکلات کسري معلم هستيم يادآور شد: آموزش و پرورش بايد کمبود معلم را پيش‌بيني و برآورد و به وزارتخانه موضوع را منعکس مي‌کرد.
 
به گزارش «جهانبين نيوز»، جذب معلم يک پروسه زمان‌بر است و با توجه به بازگشايي مدارس اقدامات در اين زمينه بسيار دير صورت گرفته و همين امر بسياري از دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آن‌ها را با چالش مواجه کرده است، اين درحالي است که ما فارغ‌التحصيلان بيکار بسياري داريم که مي‌توانستند در زمان مناسب به‌کارگيري و در مدارس استان مورد استفاده قرار گيرند.
 
رفع مشکل کمبود معلم در مدارس چهارمحال و بختياري تا 15 مهر

 
نصرت‌الله محمودي در گفتگو با «جهانبين نيوز»، با اشاره به اينکه کمبود نيروي انساني در اموزش و پرورش يک مشکل کشوري بوده و خاص اين استان نيست.
 
وي تصريح کرد: مشکل اصلي ما در ناحيه يک، ناحيه دو و شهرستان بروجن است اما در مابقي مدارس هم مشکل کمبود نيرو به تعداد محدود وجود دارد.
 
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري بيان داشت: در راستاي رفع مشکل موجود جلسات متعددي داشتيم و رايزني‌ها براي جذب معلمان درحال انجام شده و روز شنبه 90 درصد کلاس‌ها قطعا پر هستند.
 
محمودي بيان داشت: براي جذب نيرو تکميل ظرفيت آزمون ماده 28 پيش‌بيني شده است و طي دو روز اقدامات جذب انجام مي‌شود و افرادي که حدنصاب بالايي را کسب کردند به‌کارگيري مي‌شوند.
 
وي با اشاره به استفاده از بازنشستگان در کلاس‌ها يادآور شد: تعدادي نيرو نيز به‌صورت خريدخدمات آموزشي براي مقطع متوسطه و ابتدايي اضافه شده است و با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته ديگر مشکل کمبود نيرويي نخواهيم داشت.
 
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با اشاره به جلسه با وزير آموزش و پرورش تاکيد کرد: در اين جلسه بحث استخدام نيروي پرورشي و خدماتي مطرح شد، اما در حال حاضر موضوع پوشش کلاس‌ها مطرح است.
 
به گزارش «جهانبين نيوز»، بعد از گذشت ۱۵ روز از آغاز به کار مدارس، بنابر قول مسئولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري مشکل کمبود معلم در مدارس اين استان تا روز شنبه ۱۵ مهر رفع مي‌شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html